MENU

CRM - Ügyfélkapcsolat kezelés

A CRM szofver a cég és annak partnerei, vevői, ügyfelei közötti folyamatok kezelését támogatja informatikai eszközökkel. A CRM rendszer az általános ügyfélkapcsolati és ügyféladatbázis funkciókat ellátja, kiváltva ezzel a táblázatkezelőben való adattárolást Egy ilyen rendszer célja az ügyfelek adatainak tematikus tárolása, az ügyfél-cég kommunikáció tárolása, kezelése.
Azonban a CRM sem csodaszer, mint minden máshoz új dolognál, ezt is meg kell tanulni hatékonyan kezelni. A CRM rendszer nem váltja ki a hatékony értékesítést, hanem azt támogatja, így növelve a hatékonyságát. Tehát ha van Önnek egy jól teljesítő értékesítő csapata, egy CRM rendszer segítségével még hatékonyabban tudnak működni, tovább növelve ezzel a cége profitját.

A magyar valóság
A magyar valóság sajnos az, hogy a cégek sokat költenek reklámra. Mindez sokszor kidobott pénz, mivel egy-egy sikeres kampány után az ügyfeleket a cégek elfelejtik, nincs utánkövetés, nincs az ügyfél számára személyre szabott ajánlat, mivel nincs egy jól működő rendszer, ahova tárolják őket, és hagyományos módszerekkel a kampányonkénti megnövekedett ügyfélszámot nem tudják helyesen kezelni. Ennek eredményeképpen folyamatosan hirdetniük kell, hogy újabb és újabb vevőket behozzanak és azokat újra rosszul kezeljék. A sablonos reklámok nem személyre szólóak, így nem is olyan hatékonyak a személyre szabottak. Az egésznek a következménye, hogy több érdeklődőt csak úgy tudnak szerezni, ha többet költenek reklámra. Az újonnan megnövekedett érdeklődő számot az értékesítők nem tudják elavult eszközökkel kezelni és feldolgozni, így ezeket hosszú távon nem tudják követni. Így lesz a reklám hatékonysága sokkal kisebb, mint amilyen lehetne.

CRM - a megoldás
A megoldás az értékesítési struktúra újragondolása és modern informatikai eszközökkel való támogatása. A CRM rendszerben minden ügyfél adatait a többiektől elszeparálva tekintheti meg, az ügyféllel való egyedi egyedi kapcsolattartás adatai rögtön megjelennek ( pl.: mikor beszéltek vele utoljára, annak mi az eredménye és ki beszélt vele, hozzá kapcsolódó számlák, szerződések ), így minden ügyfél egyedi, számára megfelelő ajánlatot kaphat, nem pedig egy általánosat. A CRM rendszerrel mérhető egy adott kampány teljesítménye, így valóban kiderül, mely marketing eszköz a leghatásosabb számunkra. Az adatok nem saját gépen, hanem egy biztonságos, erősen védett szerveren tárolódnak, így nem kell félni az adatlopásoktól sem. A teljes értékesítés és ügyféladatok egyetlen biztonságos rendszerben van tárolva, így az ügyvezető is átlátja könnyedén a céget.

Tévhitek a CRM-ről
A CRM szofver nem arra való, hogy az elavult, akár papíron lévő adatokat számítógépre vigye, vagy egy táblázatkezelőben tartott adatokat átmásolja, és ott ugyanúgy folytassa, hanem arra való, hogy a egy új, hatékonyabb ügyfélkövetési és kezelési rendszert használjon. A CRM rendszerben egy ügyfél összes adatát, dokumentumati egy helyen láthatja. Megnézhetik, mikor kommunikált vele utoljára, és a legutolsó megbeszélés milyen eredménnyel zárult. Ezt a rendezettséget egy táblázatkezelő nem tudja Önnek megadni. Megteheti, hogy az ügyfélhez rögzít egy "később visszahívandó" tulajdonságot, és amikor eljött az idő, a szoftver értesíteni fogja, hogy feladata van.

Cégünknél lehetőség van egyedi CRM rendszer készítésére.tovább az egyedi szoftverfejlesztésre >>
vagy rendelkezésre állnak kész, bérelhető megoldások: tovább a bérelhető rendszerekhez >>

CRM rendszer ügyben hívja kollégánkat a 0670/650-5000-as telefonszámon